PALVELUT

PANOSTA TERVEYTEESI

Haluatko vahvistua, parantaa terveyttäsi ja liikkuvuuttasi? Nukkua paremmin? Päästä eroon kivuistasi? Wonnes Wellness voi auttaa sinua monin eri tavoin.

WONNES WELLNESS

Yoga

Tilausryhmät erillisen sopimuksen mukaan. Lopullinen hinta riippuu mm. siitä, kuka vastaa tilan vuokrasta (Wonnes Wellness vai tilaaja), osallistujamäärästä ja liikuntatuntien määrästä. Voin järjestää niin yksittäisiä liikuntatunteja (esim. 2 x 45 min) kuin sekä syys- että kevätlukukauden kestäviä kursseja (noin 10 kertaa/lukukausi). Heinäkuussa en järjestä kursseja enkä liikuntatunteja.

Joogatuntini

YIN & YANG -JOOGA

Tässä joogassa yhdistetään dynaamiset, aktiiviset liikesarjat rauhallisiin, rentouttaviin syvävenytyksiin. Yang-osuus etenee flow-maisesti hengityksen johdolla vahvistaen verenkiertoa ja lihaksia. Yin-osuuden hitaat venytykset kohdistuvat kehon syvempiin osiin stimuloiden niveliä ja sidekudoksia. Jokainen tunti päättyy vähintään 15 minuutin rentoutukseen tai meditaatioon.

Joogan juuret löytyvät Intiasta, ja useimmat ihmiset tietänevät että ”yin ja yang” lähinnä vie ajatukset kiinalaiseen filosofiaan. Yinjooga on kehittynyt länsimaissa, ja sitä käytetään ikään kuin yangjoogan vastapainona, jotta saavutettaisiin mahdollisimman hyvät tulokset keholle ja mielelle. Yin ja yang, elämän vastakohdat – pimeys ja valo, lepo ja työ jne. – tulee olla tasapainossa, jotta ihminen voisi hyvin. Yin & Yang -tunnilla pyrimme harmonisoimaan liikettä ja pysähtymistä, dynaamista ja staattista työtä. Toisena päivänä ehkä tunnet tarpeen liikkua enemmän, jotta tuntisit haastetta ja kehon tarjoamien mahdollisuuksien iloa, toisena päivänä ehkä tunnet tarpeen hiljentyä, jotta pääsisit syvemmin kehon kudoksiin, ja jotta ”mieli tavoittelisi kehoa”. Useimmiten kannattaa tosiaan tehdä molempia!

 

HATHAJOOGA

Minun ns. päiväjoogatuntini voidaan lähinnä luokitella hathajoogan muodoksi. Päiväjoogatuntien ohjelma vaihtelee. Toisinaan harjoittelemme tiettyä asanaa (asentoa), mutta useimmiten kyseessä on rauhallinen flow-jooga, jossa liikkeet ja asennot seuraavat toisiaan hengityksen tahtiin. Aloitamme useimmiten n. 5 minuutin rauhoittumisella, jonka aikana jokainen miettii tämän päivän tuntemuksia ja löytää rauhallisen hengityksenomaan tahtiinsa. Sen jälkeen seuraa n. 20 minuutin flow-osio, 15 minuutin venyttelyosio ja 5 minuutin loppurentoutus. Osanottajat saavat aina antaa palautetta ja toivomuksia, joita voin huomioida seuraavan viikon tuntia suunnitellessani. Koska ryhmä yleensä on suuri (n. 20 hlöä, saliin mahtuu korkeintaan 30 hlöä), en avusta tunnin aikana jokaista osanottajaa. Kuitenkin aina on mahdollista pyytää henkilökohtaista avustamista, joko tunnin aikana tai sen jälkeen.

Kuva: Martina Uthardt

VINYASAJOOGA

Vinyasajooga on syntynyt mm. astanga-, iyengar- ja hathajoogan pohjalta. Vinyasajooga -tunnilla saat nauttia vahvistavasta harjoituksesta, jossa pehmeät ja voimakkaat asennot haastavat kehoa ja mieltä monin eri tavoin. Tunneille on luonteenomaista, että ne eivät koskaan ole sisällöltään täysin samanlaisia. Kehitämme asteittain aurinko- ja kuutervehdyksiä sekä muita flow-tyyppisiä sarjoja hengityksen tahtiin. Koska vaihtoehtoja aina löytyy, tunti sopii kaikille. Vinyasa tarkoittaa hengityksen ja liikkeen yhdistämistä: liikumme tietoisessa Flow-tilassa oman hengityksemme tahtiin. Tavoitteena on pitää hauskaa ja samanaikaisesti saavuttaa vahva keho, hiljainen mieli ja avoin sydän.
Vinyasa voi myös tarkoittaa liikesarjaa, jossa tehdään käsivarsien punnerrus, ylävartalo kohotetaan, ylävartalo lasketaan, jonka jälkeen istuinluut käännetään kattoa kohti Adho Mukha Svanasanassa, joka näyttää ylösalaiselta V-kirjaimelta. Vinyasatunnilla erilaiset sarjat kytketään yhteen tämän liikesarjan avulla.

 

YINJOOGA

Yinjooga on helppo ja hidas joogamuoto, joka sopii kaikille. Teemme rentouttavia, pitkiä venytyksiä. Yinjooga tasapainottaa kehoa ja mieltä kun lihaksia, sidekudoksia ja mieltä venytetään. Yinjooga on mindfulnessin lempeä muoto, joka auttaa sinua selviytymään arjen stressitilanteista. Se suo sinulle mahdollisuuden levätä hiljaisuudessa ilman suorituspaineita. Uskalla heittäytyä, levätä ja anna itsellesi hetki aikaa palautumiseen.

Huom! Maksuvälineinä käyvät Tyky- ja Smartum –setelit!

MITÄ ASIAKKAANI SANOVAT

"Nimeni on Johnny (57 vuotta) ja aloin kiinnostua yinjoogasta melkein 5 vuotta sitten. Minulla oli silloin alkava jännetuppitulehdus ja koko vartaloni kärsi jäykkyydestä, mikä ei tietenkään parantunut vuosien mittaan. Vaimoni parantumattoman syöpädiagnoosin aikana säännöllinen yinjooga auttoi minua ylipäätänsä selviytymään arjesta. Työssäni minulta odotettiin muiden motivoimista ja suoriutumista ja sen takia arvostan ja odotan sitä rauhaa ja itseni kanssa olemista, minkä löydän joogasta.

 

Haluat saavuttaa parhaan mahdollisen version itsestäsi. Tällainen ajattelutapa ja filosofia vetoavat minuun yhä enemmän. Olen viimeisten vuosien aikana harrastanut joogaa Yvonnen johdolla. Sen lisäksi että hän on todella pätevä ja taitava joogaohjaaja, olen suuresti vaikuttunut siitä, että hän kommunikoi meidän osallistujien kanssamme kolmella kielellä ja lisäksi vielä sanskritilla. Lisäksi hän on aina hyvin valmistautunut ja selittää asioita asiallisesti, rauhallisesti ja selkeästi.
Odotan innolla Yvonnen seuraavaa joogatuntia!"

Johnny

"Yvonne on työskennellyt joogan tuntiopettajana Wasa YogaCenterissä 15.10 2018 lähtien. Hän on toiminut Yin & Yang -opettajana vuodesta 2018 lähtien ja Vinyasaopettajana vuodesta 2020 lähtien. Yvonne on tunnollinen joogaopettaja ja hänellä on erinomaiset opetusmenetelmät. Sekä oppilaat että kollegat arvostavat häntä suuresti. Hän pystyy virheettömästi toimimaan kolmella kielellä (jopa samanaikaisesti), minkä takia hän on korvaamaton opettaja Wasa YogaCenterissä.