fbpx

det var ju de där ”bordena”

…som jag åtgärdade snabbare än jag föreställt mig. Utom punkt 2. Att det ska vara så svårt att komma ihåg en telefontid. Man ska ringa mellan kl 9 och 10 om man ska få beställt tid till preventivrådgivningen. Och jag förstår hur det är tänkt – det är bra att få prata direkt med den hälsovårdare-barnmorska som är ansvarig, ibland kanske det inte krävs ett besök för att få svar på något man undrar över. Men ändå, det skulle vara enklare om det gick att beställa tid på flera sätt. Om det fanns ett allmänt telefonnummer där man kunde beställa tid till än det ena, än det andra vid HVC. Eller om man kunde beställa tid via internet, som man kan göra till Terveystalos arbetshälsovård, dit jag hör via jobbet. Suck.

Trots att jag är ledig idag, funderar jag alltså på såna här saker som egentligen hör till mitt jobb, jag undervisar ju nuvarande och blivande vårdledare om administration, organisation, ledarskap m.m. Vad tycker du är bäst när du ska ha kontakt med vården? Telefontid till specialområdet/den bekanta hälsovårdaren? En allmän telefonjour med en sjukskötare som både svarar på  hälsorelaterade frågor och bokar tider? En telefonjour med en sekreterare som inte kan svara på frågor, men som bokar tider? Boka tider via nätet? Annat, vad?

Bilden har absolut inget med texten att göra :)
Bilden har absolut inget med texten att göra 🙂

0 reaktioner på ”det var ju de där ”bordena””

    1. Åtminstone om man helt klart vet vilken typ av besök som är aktuell, tycker jag att det är bäst att få beställa tid på nätet. Då skulle kanske också telefontiden kunna användas mera till diskussioner än till tidsbokning även om hälsovårdaren förstås också kan ge en tid när man har pratat.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *